Bloomon, opgericht in 2014 door Patrick Hurenkamp, Bart Troost en Koen Thijssen, heeft zich snel ontwikkeld tot een toonaangevende online bloemist in Europa. Met een innovatieve abonnementsservice voor bloemen, vergelijkbaar met Netflix maar dan voor hyacinten en begonia’s, heeft Bloomon de bloemensector op zijn kop gezet. Hun unieke aanpak combineert directe samenwerking met kwekers en een korte keten, waardoor bloemen verser dan ooit bij de consument aankomen. Dit concept heeft niet alleen geleid tot een aanzienlijke groei van het bedrijf, maar ook tot een warme ontvangst van investeerders, met aanzienlijke financieringsrondes in de beginjaren.
In 2021 werd Bloomon overgenomen door het Britse Bloom & Wild, waarmee de positie van Bloomon als de grootste Europese online speler in het bezorgen van bloemen en kamerplanten verder versterkt werd. Ondanks de overname blijven beide merken bestaan en delen zij een sterke focus op duurzaamheid en een neutrale impact op het milieu. Bloomon, actief in 8 landen, blijft innoveren en investeren in haar diensten en producten om de klantervaring continu te verbeteren.
Deze onderneming, met 300 werknemers, is actief in landen als Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Denemarken, Oostenrijk en Frankrijk. Ze verwachten dit boekjaar een omzet van circa € 250 miljoen en rond de 8 miljoen bezorgingen. Met een krachtige combinatie van technologie, creativiteit en een ongeëvenaarde passie voor bloemen, blijft Bloomon de manier waarop mensen bloemen kopen en ervaren, herdefiniëren.